Na aký typ dovolenky sa tento
rok chystáte?

Na aký typ dovolenky sa tento rok chystáte?

Slovenský kufor

Slovenský kufor

Plavky na dovolenku

Plavky na dovolenku

Česi a Slováci
výdavky za módu pred dovolenkou

Česi a Slováci výdavky za módu pred dovolenkou

Česi
výdavky za módu na dovolenke

Česi výdavky za módu na dovolenke

Slováci
výdavky za módu na dovolenke

Slováci výdavky za módu na dovolenke

Festivalová móda

Festivalová móda
1234567

projekte

FASHION REPORT JE DLHODOBÝ VÝSKUMNÝ PROJEKT INTERNETOVÉHO OBCHODU S MÓDOU ZOOT.sk A VÝSKUMNEJ SPOLOČNOSTI PERFECT CROWD MAPUJÚCI SÚČASNÉ OBLIEKANIE V ČESKU

Ako tvorcovia Fashion Report veríme, že móda je zrkadlom spoločnosti, a preto mapujeme módu naprieč generáciami a regiónmi, každodennú aj slávnostnú módu. V rámci Fashion Reportu dlhodobo sledujeme českú a slovenskú módu takú, aká v skutočnosti je. Nezameriavame sa len na tých, ktorí sa v móde vyžívajú, ale skúmame vždy reprezentatívne vzorky Čechov a Slovákov, aby sme verne zachytili aktuálny stav obliekania u nás

ZOOT z pozície popredného českého internetového obchodu s módou chce prinášať na český a slovenský módny trh demokratizáciu štýlového obliekania a radosť z módy ako výraz spoločenskej pestrosti a aktívneho prístupu k životu i svetu okolo nás. Fashion Report prináša pravidelnú správu o pokrokoch v tomto snažení a zisťuje, ako si Česi a Slováci radosť z módy a obliekania pre seba objavujú.

Výskum

Slovenský kufor

Slováci považujú za absolútny základ svojho dovolenkového šatníka tričko, plavky, šortky, letnú obuv a ženy ešte navyše šaty. Vo všeobecnosti je slovenský kufor prázdnejší ako ten český. Česi si často balia veci, o ktorých sa dá očakávať, že sa dajú zohnať aj na mieste dovolenky. Napríklad polovica cestuje s toaletným papierom. Slováci si viac balia predmety spojené s úpravou zovňajšku a elektroniku.

Nákup plaviek

Plavky sú typom oblečenia, ktoré nenakupujú na internete často ani absolútni priaznivci on-line nákupov. Nákup plaviek totiž vnímajú ako celkom traumatizujúci: 63 % respondentov pripomenie nedokonalosť ich postavy a okolo 40% musí voliť kompromis v plavkách vzhľadom na svoju postavu. Doplnky k plavkám nosí aspoň občas až 26% respodentov a viac v Čechách. Slovenky zasa viac striedajú plavky na kúpanie a opaľovanie. Mužom vydržia plavky typicky 5 a viac sezón, zatiaľ čo ženám iba 2 až 3 sezóny.

Dovolenka a štýl obliekania

Oproti pracovným dňom je dovolenka spojená predovšetkým s voľnejším a farebným oblečením. Necelá polovica respondentov sa na dovolenke oblieka lepšie ako v pracovných dňoch. Okolo 50 % opýtaných sa oblieka výstrednejšie. Fenomén ponožiek v sandáloch stále žije a obuje si ich každý 10. muž.

Výdavky za módu na dovolenku

Pred hlavnou dovolenkou nakupujeme najmä tričká, šaty, plavky, sandále, šortky, nohavice, sukne, tielka, klobúky, ponožky a športovú obuv. Práve tričká, plavky a sandále nakupuje pred dovolenkou viac Slovákov, ako Čechov. Aspoň 55 EUR minie za oblečenie pre seba pred dovolenku 70 % Slovákov, ale iba 52 % Čechov.

Festivalová móda

Slovenská festivalová móda je výrazne iná ako tá na každý deň. Účastníci sa obliekajú farebnejšie a odvážnejšie. Polovica z nich aj vyzývavejšie. Prekvapivo za odvážnejších sa počas festivalu považujú predovšetkým slovenskí muži. Česi sú na festivaloch konzervatívnejší, ale aj tak 45 % sa na festivaloch oblieka farebnejšie.